Är detta en bluff

Date11/09/2022
AuthorHero57
Details / precisionsBäste herr XXXXXXXvi företräder nu företaget Date4friend AG, Bahnhofstr. 16, CH-6300 Zug som advokat.Tyvärr har du inte svarat på tidigare påminnelser.Du har bokat ett avgiftsbaserat medlemskap till Online-Community karleksaffarcom. När du registrerade digangav du din epost, och meddelanden om din registrering bekräftades av dig iförfarandet för dubbel opt-in. Denna e postadress samt användarnamnet du valt, IP-adressen tillden terminalen som användes för bokningen och dina bankuppgifter lagrades.Du är för närvarande skyldig vår klient ett belopp på SEK 814,25 (EUR 75,02), som också omfattar avgifteroch utlägg.Vi uppmanar dig att omedelbart betala det ovannämnda totala beloppet, senast till 24.11.2022.För din betalning via banköverföring har vi sammanfattat de viktigaste uppgifterna nedan:Kontoinnehavare: Auer Witte ThielBank: Postbank (Giro)IBAN :DE76 7001 0080 0005 2018 07BIC: PBNKDEFFXXXBelopp: EUR 75,02Ämne: 3622Du är också välkommen att betala med kreditkort. Klicka på länken nedan för att göra detta. Fick detta idag ingen har sagt upp mitt premiummedlemskap i om 14 dag , detta var i 28 juni jag upp det ,hörde inget på flera månader, så trodde det avslutat, men efter 3 månader började med krav , både från kärleksaffär och denna Juristerna, jag polis anmält och skrivit brev till date4friend, men fortsätter ändå, tyvärr har inte kvar mitt första mail jag skickade om uppsägning, vad gör hjälp mig

29 comments

Reviews and comments left by Internet users are sorted in chronological order and are not checked a priori

  • Abii 11/09/2022 at 10:36 AM

    Hello Hero57, If you take a look at this report (and the similar others) you'll see many comments pointing out that it's a scam that should be ignored.
    https://www.scamwatcher.com/scam/view/198388#comment-986277

    Hej Hero57, Om du tittar på den här rapporten (och liknande andra) ser du många kommentarer som påpekar att det är en bluff som bör ignoreras.

    Reply
  • Hero57 11/09/2022 at 01:20 PM

    En fråga måste bestrida fakturorna man får ?

    Reply
  • Abii 11/10/2022 at 07:58 AM

    Ignoring them seems to be the best option.

    Att ignorera dem verkar vara det bästa alternativet.

    Reply
  • Hero57 11/17/2022 at 12:34 PM

    Hur ska tolka detta svar från date4friend

    tack för ditt meddelande.

    Vi hänvisar till tidigare korrespondens daterad 29 Juni.

    Vi har mottagit ditt meddelande angående din ångerrätt. Tyvärr måste vi meddela dig att vi inte kan efterkomma din förfrågan. Ditt medlemskap är en digital tjänst som du redan accepterat att ta i bruk och som därför gör en ångerrätt omöjlig.

    Du godkände följande genom att klicka på ”Ja, lås upp alla premiumfördelar nu.":
    "Jag efterfrågar och accepterar uttryckligen att påbörja tjänsten, som är föremål för detta avtal, innan slutet av återkallelseperioden. Vidare är jag medveten om att jag avsäger mig den lagstadgade ångerrätten genom att inleda tjänsten."

    Den 2022-10-17 blev din profil på hemsidan karleksaffar.com raderad.

    Vänligen observera att du inte säger upp kontraktet för ditt premiummedlemskap när du raderar din profil. Raderingen frigör dig inte från dina kontraktförpliktelser.

    Vänligen fyll i uppgifterna nedan och skicka tillbaka dem till oss per mejl. Så snart vi mottar uppgifterna komemr vi att genomföra uppsägningen åt dig.

    Webbsida:
    Användarnamn:
    Mejladress:
    För- och efternamn:

    Vi kommer att utföra din uppsägning så snart som möjligt, med hänsyn till den tidsfrist som överenskommits i villkoren.

    Vi hoppas kunna välkomma dig som premiummedlem snart igen.

    Med vänliga hälsningar,

    Marie

    Reply
  • Hero57 12/05/2022 at 02:11 AM

    Jag får fler fakturor från date4friend ( kärleksaffär) skickar skärmdump nedan , dom vägar säga upp medlemskap som verkar , snart kommer fler krav från sverige@auerwittethiel.com, är rädd att ska bli så mycket krav dom kan gå till kronofogden med det , eller något annat hjälp mig , fast jag gjorde min ångerrätt premium premium medlemskap inom 14 dagar, skickade brev till med posten 220628


    Reply
  • Kh 01/20/2023 at 09:09 PM

    Jag har skärmdump på både ånger o uppsägning

    Inget svar

    Har samma problem som du men tänker nte betala

    Käns som lurendrejeri allt ihop

    Reply
  • Kh 01/20/2023 at 09:10 PM

    Undrar hur har det gått sen ?

    Reply
  • Hero57 02/03/2023 at 03:37 PM

    Sverige@auerwittethiel.com har slutat skicka fakturor , men date4friend skickar påminnelser hela tiden , jag skrivit till många gånger att avsluta mitt konto , då även inom 14 dagar , trodde då att var över men påminnelser från dom kommer varje månad, har gjort polisanmälan ochså

    Reply
  • Hero57 02/13/2023 at 12:45 PM

    Flera påminnelser från date4friend, men vägrar att betala, jag skrivit till och sagt mitt medlemskap inom ångerrätten

    Reply
  • Hero57 02/13/2023 at 01:53 PM

    Glömde tillägga skulden till ökar månad för månad är nog uppe i ca 6000 kr , men jag igonerat dom , hoppas dom driver detta senare så man gå från hus o hem

    Reply
  • Hero57 02/28/2023 at 07:03 AM

    Glömde tillägga skulden till öka månad för månad är nog uppe i ca 6000 kr , men jag igonerat dom , hoppas dom inte driver detta senare så man gå från hus o hem

    Reply
  • Bisson 03/30/2023 at 02:04 AM

    Har också problem med att avsluta detta.
    är det bara att ignorera?

    • Matt71 04/23/2023 at 06:50 AM

      Hej, jag har också fastnat hos dem. Är ignorera det bästa? Gör ett ett försök att avsluta på supportmail men svarar inte "advokaten". rätt väg att gå eller bara ignorera?

    Reply
  • Hero57 04/25/2023 at 07:36 AM

    Jag mail från date4friend att är mim sista chans att betala, fast jag har sagt abumang, inget från sverige@auerwittethiel.com längre , hur ska hålla på

    Reply
  • Hero57 04/25/2023 at 07:37 AM

    Jag får mail från date4friend att är mim sista chans att betala, fast jag har sagt abumang, inget från sverige@auerwittethiel.com längre , hur ska hålla på

    Reply
  • Hero57 04/25/2023 at 12:01 PM

    Jag får mail från date4friend att är min sista chans att betala, fast jag har sagt upp abumang, inget från sverige@auerwittethiel.com längre , hur ska dom hålla på ursäkta lite svårt skriva på mobilen blir stav fel här och där

    Reply
  • Jan 05/30/2023 at 03:23 PM

    Min släkting bor i Tyskland, jag ringde dem och pratade med dem, och när jag ringde tillbaka började de förbanna mig, och de har inte heller någon specifik adress i Tyskland

    Reply
  • Man1943 06/08/2023 at 06:22 AM

    Dom försöker hota mig med sina fakturor.
    Jag har sagt upp kontot i sebtember 2022.

    Reply
  • Hero57 06/09/2023 at 07:51 AM

    Hjälp fick detta idag från date4friend, jag sa upp mitt medlemskap för ett årsen , då inom ramen av 14 dagar ångerrätt,


    Reply
  • Hero57 06/13/2023 at 03:17 PM

    Funderar på någon i Sverige som blivit dömd att betala date4friend, genom rättegång eller , svara gärna är lite orolig att dae vidare nu , får flera krav brev från date4friend på mail

    Reply
  • Perra 06/15/2023 at 04:12 AM

    Är det någon som har mailadressen ditt

    Reply
  • Hero57 06/15/2023 at 12:47 PM

    Någon som kan ge mig råd vad ska göra ?

    Jag börjar känna mig väldigt orolig för rättsliga processer med , dom inte fått några pengar av övertaget , eftersom jag sa upp det , men jag trodde det räckte att skriva mail till dom på date4friend, men efter tre månader började komma krav , och hållt i ett år , även sverige@auerwittethiel.com har skrivit tidigare med krav , men har slutat skicka mail , men date4friend, snälla hjälp någon med råd

    Reply
  • Matti 06/17/2023 at 08:55 AM

    Hej, jag har använt kärleksaffär.com system
    Från september 2022. Jag sa upp min abonnemang straxt efter i deras system.

    Dom skrev att dom har avaktiverat mitt konto.

    Jag började få nya fakturoar och betalade 1200 SEK. Jag har sagt upp mitt konto ca 5 gånger,
    Utan resultat. Dom bara skickar sina fakturor
    Och hotar lämna ärendet till Kronofogden.

    Mitt senaste uppsägning skickade jag 13/6 2023.
    Jag har inte fått nånt beräftelse.
    Jag kommer inte betala en preliminär abonnemang som jag har sagt upp och inte använt
    Efter februari 2022.
    Va ska jag göra.??????

    Reply
  • Hero57 06/18/2023 at 03:27 AM

    Matti vi verkar nästan i samma skit , jag sa upp abumang inom 14 dagar , men fick ingen bekräftelse, nu skickar date4friend hot se tidigare vad har skrivit, hur ska gå vidare ? lite svav kan före komma är lite dyslektiker

    Reply
  • Hero57 06/28/2023 at 10:26 AM

    Matti hur gått för dig med date4friend?

    Reply
  • Nenn 07/01/2023 at 03:05 AM

    Har oxå samma problem, de vill ha betalt gång på gång...Har sagt upp, har betalt första och andra fakturan men nu kom en 3e....

    Reply
  • Hero57 07/01/2023 at 07:20 AM

    Vad kommer dom dom göra för betalt

    går att säga upp tydligen heller , jag gjorde inom 14 dagar men dom har bekräftat det , dom fortsätter skicka krav på mail , det gått ett år nu , någon som vet hur dom går vidare för kräva bet , ska man behöva dra in advokat eller vad gör .man ?

    Reply
  • Hero57 07/02/2023 at 07:49 AM

    går att säga upp tydligen heller , jag gjorde inom 14 dagar men dom har inte bekräftat det , dom fortsätter krav på mail , det gått ett år nu , någon som vet hur dom går vidare för att kräva bet , ska man måste dra in advokat eller vad gör .man ? Ursäkta blev lite fel texten har lite dyslexi så stav fel

    , hjälp mig någon

    Reply
  • Skruv 07/05/2023 at 07:47 AM

    Bluff bolag, inget och var orolig för , skit i dom. Låt dom skicka mail och brev hem, låt dom dra i gång rättslig process, dom kommer förlora varje gg. Använd breven som dass papper eller bränn upp för uppvärmning, patetisk bolag som spammar istället för att provida kontakt och tjäna riktiga pengar

    Reply